Regestendatenbank - 201.916 Regesten im Volltext

Chmel, Regesta Friderici

Sie sehen den Datensatz 5411 von insgesamt 8972.

K. Friedrich bevollmächtigt den Markgrafen Carl von Baden, Grafen von Sponheim, mit gewissen in Pön verfallenen Reichsunterthanen zu unterhandeln oder sie im Nothfalle durch den Reichs-Kammer-Procurator-Fiscal gerichtlich zu belangen. (Die Aufschrift ist: "Verwilligung des Ablas in fiscalischn sachen Margraf Karln von Baden").

"- Bekennen, daz wir dem hochgebornen Karlen marggraven zu Baden und graven zu Sponheim unnserm lieben swager und fürsten bevolhen und geheissen haben, bevelhen und heissn in craft diss briefs solich penfelle darinne ettlich unnsere und des reichs undertanen ime von uns gemeldet sich durch ettlich verhandlung verschuldet haben und der er von uns ferrer berichtet ist, von unser und des reichs wegen und in unserm namen durch gütlich teiding oder durch unnserer keiserlichen camer procurator fiscals rechtlich ervolgung von inen zu erlangen inzubringen und inzunemen und darinn und damit an unserer stat und von unsern wegn alles das fürzunemen zu hanndeln zu tund und zu lassen, das sich hierinn gebüren und notturftig sein wirdet. Und wann dieselben der er also von unns berichtet worden ist umb soliche penfelle von unsern und des reichs wegen mit dem obgenantn margraf Karln überkomen sind und im deshalben ein benügen getan haben, so seczen und wellen wir, daz dieselben samentlich und ir yglicher insunderheit der gemelten verhandlungen und sachenhalb von unnsern und des reichs auch von aller und yglicher unserer keiserlichen camer procurator fiscals wegen gegenbürttigen und künftigen unentgolten unangelangt und unbeswert sein und bliben sollen. Und wir geben auch darüber dem obgenantn marggraf Karln hiemit gantzen und vollen gewalt dieselben alle an unnserer stat und von unsern und des reichs wegen deshalben zu absolviren zu ledigen und von solichem zumüssigen, als wir auch dieselben alle und ir yglichen daruf selbs absolvirn ledigen und müssigen von solichem hanndel und solicher busz und pene yetz alsdann und dann als yetzung mit rechtem wissen und Ro. keiserlicher macht volkomenheit in craft diss briefs. Wo aber dieselben samentlich oder sunderlich umb sölich verhandlung und sachen mit dem benantn marggraf Karln nit überkomen noch ine von unser und des reichs wegen genügig machten, so haben wir bevolhen dieselben durch unnser k. camer procurator fiscal mit recht fürzunemen uns und dem reich darumb kerung und abtragk zu tunde. Mit urkund etc. sub sigillo appenso ..."

Überlieferung/Literatur

Q. 83.

Registereinträge

Nachträge

Nachtrag einreichen
Einreichen
Empfohlene Zitierweise

Chmel n. 5409, in: Regesta Imperii Online,
URI: http://www.regesta-imperii.de/id/1468-05-05_3_0_13_0_0_5408_5409
(Abgerufen am 29.03.2024).