Regestendatenbank - 201.916 Regesten im Volltext

Chmel, Regesta Friderici

Sie sehen den Datensatz 2092 von insgesamt 8972.

K. Friedrich schreibt den Bürgern von Waidhofen an der Ibbs, sie mögen dem Bischof Heinrich von Freysingen Gehorsam leisten.

"Getrewen lieben ewr schreiben von wegen des stifts zu Freysingen von yeczund getan, haben wir vernomen. Nu seit ir eemaln durch unser geschrift und botschaft wol underweist worden der gerechtikait, damit uns und unserm löblichen haus Oesterreich des benantn stiffts Freysingen geslos in unsern erblichn lannden gelegen, verschriben und verphlichtet sind, und daz darauf nach unserm gescheft und haissen mit andern desselben stifts geslozzen in unsern fürstentumen Oesterreich, Steir und Krain dem wirdigen Hainrichn fürgesechnen zu Freysingen gehorsam getan ist, das aber ir mit der stat Waidhoven im uncz her nicht habt tun wellen. Das uns nach solher vorberürten unserr und unsers hauses gerechtikait und herkomen frömbd nymbt und von ew nicht gevallen mag. Wie darumb, so begern wir und emphelhen ew ernstlich, daz ir dem egenanten Hainreichen fürgesechnen mit der stat Waidhoven noch an lennger verczichen und eintrag gehorsam tut, als ir und ewr vordern den bischoven zu Freysingen vorher getan habt und zu tun phlichtig gewesn seit, damit ir den vorgenantn Hainrichen fürgesechnen und auch ew selbs nicht in merer scheden bringet, wan ir wol versteen mugt, ob ir in der sach lennger vercziehen tun woltet, das solichs nicht allain wider denselben Hainreichen sunder auch wider uns und unser obgemelt gerechtikait und alts herkomen were, und daz ir anvordrung und zuspruch darumb nicht möchttet vertragen werden, was auch unfugs ew daraus ergieng, daz ir ew darein selbs mit willen füret. Wir sechen aber gern und raten ew auch in gutem, daz ir die sach ewrenthalben darzu nicht komen lasset, und ob ir fürsorg hietet, daz ew von der sach wegen von yemant anderm, denn dem egenantn Hainreichen fürgesechnen bekumernuss beschechen wurde, darinn wellen wir ew gnediclich halttn. Wir schreiben auch yecz der erbern n weilend n des Zincendorffer witiben, als ir vernemet an der abschrift hiein beslossen und emphelhen ew, daz ir dieselben witiben daran weiset, daz si mit der vesten zu Waidhoven dem obgenanten Hainreichen fürgesechnen zu seiner gerechtikait auch gewerttig sey, als si denn das pillich tut und habet darin ewrn ernstlichen fleiss. Daran tut ir uns gut gevallen und unser ernstliche maynung, wir wellen es auch gen ew gnediclich erkennen, auf das alles begern wir ewr verschriben antwurtt zwischen hinn und dem heiligen phingstn schiristkünftigen widerumb ze wissen ..."

Überlieferung/Literatur

Archiv zu Waidhofen.

Nachträge

Nachtrag einreichen
Einreichen
Empfohlene Zitierweise

Chmel n. 2090, in: Regesta Imperii Online,
URI: http://www.regesta-imperii.de/id/1446-05-19_1_0_13_0_0_2090_2090
(Abgerufen am 29.03.2024).